Federația copiază sistemul sovietic și, începând cu această ediție și până în 1956, turul se va juca primăvara, iar returul toamna, în același an. Numărul echipelor se reduce la l2, iar CFR își schimbă din nou numele în Locomotiva. Pentru a umple golul competițional, în toamna lui 1949 se organizează o competiție de tranziție, denumită „Cupa de toamnă”, la care au luat parte cele 36 de divizionare A și B „prevăzute” pentru ediția 1950. Cupa României a fost, la rândul ei, aliniată la acest sistem.
TUR ADVERSARUL RETUR
D 1-1 Partizanul Petroșani 1-1 A
A 2-2 Locomotiva Tg. Mureș 2-2 D
D 4-2 Dinamo București 5-3 A
A 1-0 Partizanul București 0-1 D
D 0-0 Știința Timișoara 3-1 A
D 1-2 Progresul Oradea 2-0 A
A 4-3 Metalul Reșița 3-2 D
D 0-1 CCA București 2-4 A
A 4-3 Locomotiva Sibiu 3-2 D
D 0-1 Locomotiva Timișoara 1-0 A
A 1-1 Flamura Roșie Arad 3-1 D
1. Flamura Roșie Arad 22 11 6 5 43-27 28
2. Locomotiva București 22 11 6 5 43-33 28
Cupa României
Șaisprezecimi
Tr. Măgurele: Unirea Tr. Măgurele - Locomotiva 3-9
Optimi
Brașov: Dinamo Brașov - Locomotiva 4-3
Lotul de jucători: V. Stănescu, Dungu, Radu Ion - Demeter, Macri, Mihăilescu, C. Simionescu, Mateescu - Bartha, Ruzici, Socec, Cristescu, Urechiatu - Nicșa, Lungu, Bazil Marian, Călin, Andrei Rădulescu, Filote, Suru, Smărăndescu
Antrenor: Petre Steinbach
Conducerea clubului:Ion Georgescu, Ștefan Cherecheș, Gheorghe Drăghia, Mihai Rob
(sursa: "Fenomenul Rapid", autor Cristian Costache)